poniedziałek, 19 listopada 2012

Naklejka Dywizjonu 303 do zdobycia - etap 2.

Pierwszy etap wyścigu po samochodową wlepkę z godłem Dywizjonu 303 za nami. Zgodnie z zapowiedzią wybraliśmy kilka naszym zdaniem najlepszych odpowiedzi. Wybór ostatecznego zwycięzcy leży teraz w Waszych rękach!




Chętnych na naklejkę było całkiem sporo, co bardzo pozytywnie nas zaskoczyło. Do soboty czekaliśmy na Wasze zgłoszenia, z których musieliśmy wybrać kilka najciekawszych. Równie miłe było to, że wybrane osoby potrafiły odpowiednio przedstawić swoje propozycje malowania repliki PZL P.11c, budowanej przez fundację Legendy Lotnictwa. Żeby nie naruszać prywatności podajemy tylko imię i pierwszą literę nazwiska osób, które przysłały nam wiadomość. W przypadku nadesłania w jednym mailu kilku propozycji wybieraliśmy tylko jedną z nich. Kolejność przypadkowa.

Pytanie brzmiało: Fundacja Legendy Lotnictwa jest w takcie budowy latającej repliki samolotu myśliwskiego PZL P.11c. Twoim zdaniem jakie barwy (kraj, eskadra, pułk itd.) powinna nosić ta maszyna?

Oto odpowiedzi:


1. Adam Z.

Proponowałbym wybrać Brygadę Pościgową, np. broniącą Warszawy w 1939 r. 111 Eskadrę, najchętniej któregoś z tych pilotów, którzy później trafili do Dywizjonu 303 (Ferić, Karubin, Wunsche czy Szaposznikow}

2. Jakub K.

Samolot Urbanowicza z 1936 roku. (Prawdopodobnie z n/b: 2). Jeszcze w 1936 roku na lotnisku stacjonowały epizodycznie samoloty PZL P–11. Na ten okres datuje się też pierwsze zestrzelenie obcego samolotu przez eskadrę. Dokonał tego por. pil. Witold Urbanowicz późnym latem 1936 roku. Podczas wykonywania lotu patrolowego w składzie dwóch samolotów PZL P–11 natknął się na radziecki samolot rozpoznawczy R–5, który w rejonie Wołynia przekroczył granicę z Polską. Sprowokowany jego działaniami najprawdopodobniej zestrzelił go.

3. Piotr K.

Najtrafniejszym wg mnie malowaniem, które miałaby nosić replika jest "10" ze 113 eskadry 1 pułku lotniczego na której latał Hieronim Dudwał w Kampanii. Jest to bardzo znane, rozpoznawalne malowanie, dobrze udokumentowane zdjęciowo i znamy jego numery-wojskowy 8.70, podskrzydłowy 170-N. Na poparcie tej tezy H. Dudwał był drugim co do liczby zestrzeleń pilotem myśliwskim Września- zaraz po Skalskim(6 zestrzałów). H. Dudwał miał ich bodajże 4,5.

4. Adam U.

Moją propozycją jest malowanie samolotu w taki sposób jak PZL. P11 na Salonie Lotniczym w Paryżu. Srebrny kadłub z czerwonym pasem i osłoną silnika.

5. Przemysław R.

Moim zdaniem odbudowywana "Jedenastka" powinna nosić barwy III Dywizjonu Myśliwskiego 2 Pułku Lotniczego, stacjonującego na lotnisku w Balicach. 1 września 1939 roku, należący do tej jednostki P.11c o numerze bocznym II został zestrzelony przez niemieckiego Junkersa, a jego pilot - Mieczysław Medwecki - zginął, stając się pierwszym alianckim pilotem, który poniósł śmierć podczas II Wojny Światowej. Barwy maszyny Medweckiego na odbudowanej "Jedenastce" byłyby doskonałym hołdem dla niego i wszystkich kolejnych ofiar II WŚ.


6.Tomasz W.

Moja propozycja na malowanie repliki samolotu PZL P.11C to samolot z 142 Eskadry Myśliwskiej „Dzikie kaczki” wchodzącej w skład III Dywizjonu Myśliwskiego 4 Pułku lotniczego w Toruniu. Proponuję samolot, który należał do S. Skalskiego. Numer 64 nie jest pewny, znalazłem materiały że był to samolot nr 66, w innych źródłach piszą, że numer został zamalowany jeszcze 1 września, więc mogło by go w ogóle nie być.
W pobliżu kabiny powinien być napis „ZOSIA”.




2 komentarze:

  1. Tak wygląda wersja z opcji 6 (ostatnia na liście): http://www.minireplika.pl/uzupelnienia-korekty/168-p11c-skalskiego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nic nie wiemy na ten temat.Naklejka, którą widać wyżej powstała w zaledwie dwóch egzemplarzach.

      Usuń