tag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post9222894493248863137..comments2024-03-11T11:39:31.951+01:00Comments on Samoloty Polskie : Wzlot i upadek Irydysamoloty polskiehttp://www.blogger.com/profile/00743720429337890285noreply@blogger.comBlogger40125tag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-9208663880706081402023-07-01T20:57:30.713+02:002023-07-01T20:57:30.713+02:00Polecam książkę Stanisława Śmista "Moje Lotni...Polecam książkę Stanisława Śmista "Moje Lotnictwo", konstruktora który brał udział w badaniu przyczyn katastrofy Irydy. Świetna książka, polecam.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-24332426378652777412022-07-17T13:58:09.920+02:002022-07-17T13:58:09.920+02:0025m/s to z tymczasowo zamontowanym i silnikami od...25m/s to z tymczasowo zamontowanym i silnikami od Iskry. Z k-15 już 42m/s, czyli standard dla tej klasy. To samolot szkolny a nie Raptor czy Rafele. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-70623647053782923052020-11-27T06:32:00.616+01:002020-11-27T06:32:00.616+01:00Moim zdaniem bardzo fajnie opisany problem. Pozdra...Moim zdaniem bardzo fajnie opisany problem. Pozdrawiam serdecznie.Adrian Moczyńskihttps://www.blogger.com/profile/08013149868570027936noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-42742618541334008122020-10-18T20:49:34.340+02:002020-10-18T20:49:34.340+02:00Piszę ładnych kilka lat po wpisach tu widocznych a...Piszę ładnych kilka lat po wpisach tu widocznych ale nic się nie zmieniło. Nadal jedno co potrafimy robić to zakupy zagranicznych systemów uzbrojenia lub samej broni. A zakup F35 to jakaś kpina. Chyba tylko po aby politycy mogli oglądać je na paradach. Młodzikhttps://www.blogger.com/profile/13418770132775895960noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-8960986917513430462019-05-30T08:54:37.494+02:002019-05-30T08:54:37.494+02:00Po niespełna 3 latach rządów Psychicznego dalej ta...Po niespełna 3 latach rządów Psychicznego dalej tak uważasz?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-34040388878470176202018-06-25T23:48:35.609+02:002018-06-25T23:48:35.609+02:00Czy książka "Moje lotnictwo, prawdy, mity i i...Czy książka "Moje lotnictwo, prawdy, mity i inne opowiadania" została gdzieś wydana? Bardzo proszę o informację. Albo chociaż aby gdzieś zapisać jej treść. Czas leci, ludzie się starzeją... proszę nie zabierać do grobu takiej wiedzy!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-27037100373576309532017-07-20T12:21:50.629+02:002017-07-20T12:21:50.629+02:00Masz racje w tym kraju napewno nieda sie nic tworz...Masz racje w tym kraju napewno nieda sie nic tworzyc bo na odpowiedzialnych stanowiskach sa same oslyAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-4059124932151516882017-06-26T13:53:27.088+02:002017-06-26T13:53:27.088+02:00Pan Lenartowicz dokłada swoją opinię do katastrofy...Pan Lenartowicz dokłada swoją opinię do katastrofy w 1996, skrajnie odmienną od oficjalnej wersji. Pozwolę sobie podlinkować:<br />http://cowiemechanikolotnictwie.blogspot.com/2017/05/tragedia-samolotu-iryda-oczami.htmlSlipstreamhttp://slipstream.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-34489218235664477312017-06-23T08:46:10.803+02:002017-06-23T08:46:10.803+02:00Prawdopodobnie chodzi o tę hipotezę:
http://cowiem...Prawdopodobnie chodzi o tę hipotezę:<br />http://cowiemechanikolotnictwie.blogspot.com/2017/05/tragedia-samolotu-iryda-oczami.html?m=1Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-70780216061409512322017-05-28T20:48:23.430+02:002017-05-28T20:48:23.430+02:00LOL. Kpt. pilot Tomasz Chudzik:...."Iryda jes...LOL. Kpt. pilot Tomasz Chudzik:...."Iryda jest najbezpieczniejszym samolotem w szkole"....i zginął w katastrofie Irydy. 19 samolotów - 3 piloci martwy. To jest tragiczna dysproporcja. Samolot ten jest przeznaczony tylko dla kamikadze.;-)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-13927071684893618492017-05-21T14:23:22.402+02:002017-05-21T14:23:22.402+02:00Większość to gdybanie niepoparte dowodami. Większość to gdybanie niepoparte dowodami. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00937845955816505053noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-27639985923300458332017-04-12T15:08:27.470+02:002017-04-12T15:08:27.470+02:00Pamiętam tą sytuację - jeden z pilotów z WOSL-u po...Pamiętam tą sytuację - jeden z pilotów z WOSL-u powiedział na auli, kiedy były prezentowane wyniki prac komisji, że nie wsiądzie więcej do irydy. <br />W MON-ie była straszna niechęć do tego samolotu - z perspektywy czasu - straszna głupota... Niezależnie od wad i zalet tego samolotu - nie stać nas na wyrzucanie w błoto setek milionów dolarów i wrzucanie 'na półkę' takich przemysłowych programów...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-1319375135591289262017-02-07T10:58:55.025+01:002017-02-07T10:58:55.025+01:00Znam Irydę jak własne dziecko, bo rzeczywiście cał...Znam Irydę jak własne dziecko, bo rzeczywiście całe moje życie konstruktorskie spędziłem przy tym samolocie. Brałem również udział w pracach Komisji powypadkowej (w obu wypadkach Irydy), ale byłem takim członkiem komisji od roboty, bez prawa głosu. Wyrażania własnej opinii o drugim wypadku zabronił mi sam przewodniczący Komisji PŁK Urbański (niech ten szuja kilka razy w grobie się obraca), który zanim Komisja się zebrała już wydał werdykt, że przyczyną katastrofy nie był błąd pilota (było odgórne zadanie utrącić nielubiany przez MON samolot). Przyczynę tej drugiej katastrofy, której jestem pewny na blisko 100% (nigdy nie może być pełnej pewności)opisuję w książce pt. "Moje lotnictwo, prawdy , mity i inne opowiadania". Jest to nadal tytuł roboczy, bo ta książka jeszcze nie jest wydana (brak środków), ale mam nadzieje że już niedługo w jakiś sposób ją udostępnię. Ta książka zawiera wiele opisów o lotnictwie (głownie w Mielcu)takich o których zwykle się nie mówi, a większość dotyczy Irydy. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-45761433375292754282016-11-05T12:12:17.579+01:002016-11-05T12:12:17.579+01:00Agentura wpływu...
Po co Polsce samoloty o zasięgu...Agentura wpływu...<br />Po co Polsce samoloty o zasięgu 1850 km, prędkości max. 1000 km/h i udźwigu uzbrojenia 2000 kg?<br />Jeszcze doleciałby tam gdzie nie trzeba i zbombardzowały co nie trzeba!<br /><br />Cytuję słowa głównego konstruktora Irydy o pierwszej katastrofie: <br />Na koniec zostałem z 14 hipotezami możliwymi: (w tym) działanie osób trzecich (...)Werdykt był na tyle kontrowersyjny, że po prostu nie można było dojść do porozumienia. (Włodzimierz Gnarowski, główny konstruktor) Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-755210578869698852016-09-18T00:02:17.329+02:002016-09-18T00:02:17.329+02:00Dużo mitów. Widomo wtedy lobbing niemiec był silny...Dużo mitów. Widomo wtedy lobbing niemiec był silny i zmierzał do rozwalenia przemysłu u nas. Argument o "paliwożerności" Irydy jest mocno chybiony. Ostatnio minister obrony jednego z państw afrykańskich użytkujących AlphaJety ujawnił że zuzywają one ok 2400 l paliwa na godzinę lotu (dane statystyczne z paru lat eksplopatacji ) więc 1500 l Irydy jak na samolot dwusilnikowy nie jest złym wynikiem. Bogate kraje o niesłychanym zapleczu jak USA mają poważne problemy z projektowaniem samolotów i wielu pilotów ginie zanim samolot się dopracuje i jakoś nikt F35 z tego powodu nie skasował o innych konstrukcjach nie wspomnę. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-74600308760682378332016-03-10T00:26:25.028+01:002016-03-10T00:26:25.028+01:00Czy może Pan powiedzieć jaki to tytuł książki albo...Czy może Pan powiedzieć jaki to tytuł książki albo napisać co wg Pana było przyczyną katastrofy z 24.01.1996 r. ?<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-89494012262567947652016-02-23T14:13:25.426+01:002016-02-23T14:13:25.426+01:00Flatter na Irydzie !
A także zjawisko kaarrbu.Flatter na Irydzie !<br />A także zjawisko kaarrbu.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-87169808723426212462016-02-04T17:52:17.671+01:002016-02-04T17:52:17.671+01:00W OBRSK Mielec wykonano makietę tego samolotu w sk...W OBRSK Mielec wykonano makietę tego samolotu w skali 1:1. Należy zaznaczyć, że do wykonania tej makiety opracowano po raz pierwszy w Polsce numeryczną geometrie tego samolotu na komputerze SM-4 Kongsberg. Prace te prowadził dr inż. Włodzimierz Adamski. Na podstawie numerycznego modelu wykonano rozrysowanie w skali 1:1 wszystkich niezbędnych przekrojów na ploterze o wymiarach 1,6x6m, które były podstawą wykonania wszystkich części tej makiety. Model został wykonany w angielskim systemie NMG (Numerical Master Geometry) zakupionym w firmie BAC (British Aircraft Corporation). W kilka lat później system ten został zastąpiony jego polskim odpowiednikiem czyli systemem DAMS (Design All Manufacturing Surfaces) opracowanym pod kierunkiem dra inż. Włodzimierza AdamskiegoAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-82746047842492987822016-02-03T03:41:56.850+01:002016-02-03T03:41:56.850+01:00ale macie nasrane przeciez ta maszyna bez zadnych ...ale macie nasrane przeciez ta maszyna bez zadnych mozliwosci bojowych na poziomie poznych lat 40 predkosc wznoszeia 25m/s hehehehepsychiatryczny lagr dla kazdegohttps://www.blogger.com/profile/17681428110596600985noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-35815795518759699282015-12-10T21:25:16.668+01:002015-12-10T21:25:16.668+01:00Jako ówczesny przedstawiciel Kadry zarządzającej m...Jako ówczesny przedstawiciel Kadry zarządzającej miałem zapytanie od Armii USA, która chciała zakupić jak najszybciej 12 IRYD. Niestety wtedy w tym polskim bałaganie nic nie dało się zrobić, szczególnie, że właścicielem dokumentacji, przyrządów jak i 17 IRYD było Wojsko PolskieAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-92167123985775406032015-09-05T11:28:25.879+02:002015-09-05T11:28:25.879+02:00Mógł by Pan cos przytoczyć? Mógł by Pan cos przytoczyć? Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15906341724703183544noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-81630386760062514302015-07-16T14:33:11.548+02:002015-07-16T14:33:11.548+02:00Przyczyny drugiej katastrofy Irydy były całkiem in...Przyczyny drugiej katastrofy Irydy były całkiem inne. Mam pewność na ponad 99%. Opisałem je w mojej książce o lotnictwie (jeszcze nie wydana). Byłem bardzo blisko "życia" Irydy.<br />Dziwi mnie że wielu naukowców tak bładzi w tej sprawie.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-16562942235975098952015-05-14T22:09:05.890+02:002015-05-14T22:09:05.890+02:00Dodałbym jeszcze parę drobiazgów może nie istotnyc...Dodałbym jeszcze parę drobiazgów może nie istotnych ale pokazującą "partyzantkę" z Iryda , nie zapomnę widoki okablowania przechodzącego przez wręgi a otwory konstrukcyjne oblepione filcem aby przewody nie ocierały o wręgi , nota bene ów filc klejony na butapren .Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-51945439850755407542015-05-14T18:19:25.763+02:002015-05-14T18:19:25.763+02:00Przemysł lotniczy w Polsce to już historia.Przemysł lotniczy w Polsce to już historia.eileenhttps://www.blogger.com/profile/09495415488112768332noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-15648426579408138732015-04-26T16:52:26.325+02:002015-04-26T16:52:26.325+02:00Mimo upływu lat Iryda powinna zostać wznowiona i w...Mimo upływu lat Iryda powinna zostać wznowiona i wdrożona do systemu szkoleń Polskich pilotów. A polityków i nieudacznych wojskowych należy pozbawić władzy decyzyjnej. Anonymousnoreply@blogger.com