tag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post6865331625834839289..comments2024-03-11T11:39:31.951+01:00Comments on Samoloty Polskie : Niecelne bomby Luftwaffesamoloty polskiehttp://www.blogger.com/profile/00743720429337890285noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-57549781271663074552020-11-16T20:19:07.071+01:002020-11-16T20:19:07.071+01:00Polecam książkę: "Geneza lotniczego września-...Polecam książkę: "Geneza lotniczego września-polska doktryna lotnicza i konstrukcje samolotów bojowych na tle wrogów i sojuszników 1926-1939 r."; autor: Klaudiusz Klobuch; wyd. ZP Grupa Sp. z o.o. rok: 2009. To nie była "bułka z masłem", jeśli chodzi o opracowanie doktryny i przekuwanie jej w czyn w realiach porozbiorowej rzeczywistości II RP.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-33843332166931314492018-08-21T13:02:34.950+02:002018-08-21T13:02:34.950+02:00Zgadzam się w 100%, jesteś dziwnym człowiekiem. Ni...Zgadzam się w 100%, jesteś dziwnym człowiekiem. Nie zbudowaliśmy odpowiednika IAR'a 80 bo nie produkowaliśmy silników o takiej mocy. Kupowanie za granicy silników (zapewne od francuzów ) było drogie i zazwyczaj współpraca z producentem zagranicznych do łatwych nie należała. Dlatego budowaliśmy PZL-50 ( oblatany dwa miesiące przed IAR'em) W IAR'ze z P.24 była tylko tylna część ogona ze statecznikami.Według mnie takie rzeczy dla nowego samolotu jest lepiej zaprojektować od nowa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-23348008717800381962013-03-21T22:25:34.178+01:002013-03-21T22:25:34.178+01:00"nie wiem np. czemu nie próbowano u nas zrobi..."nie wiem np. czemu nie próbowano u nas zrobić tego, co zrobili Rumuni na bazie PZL-24 ?<br />wyszły im całkiem udane IAR-80 i IAR-81"<br /><br />U nas bylo inne myslenie i jest nadal.<br />Innowacje owszem zostaja wdrozone do produkcji ale tylko i wylacznie przez ludzi bardzo upartych.<br />Kiedys byl PZL37 a wspolczesnie IRYDA.<br />Historia zatacza kolo. Niestety jestesmy dziwnym narodem.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-35869854525323040372012-11-07T12:51:47.919+01:002012-11-07T12:51:47.919+01:00co do dyplomacji zgoda, ale zamawianie Morane'...co do dyplomacji zgoda, ale zamawianie Morane'ów w 1939 to i tak była musztarda po obiedzie <br />nawet gdyby dotarły na czas, to nie zmieniłyby znacząco dysproporcji sił<br />daliśmy ciała dużo wcześniej, a główna przyczyna to brak koncepcji prowadzenia wojny lotniczej<br />tzn. taka koncepcja była (opracował ją Sikorski), ale jak to często w naszym kraju bywa, stosunek do zasadności wygłaszanej opinii zależy od stosunku do wygłaszającej ją osoby :)<br />gdyby tę koncepcję opracował, ktoś z obozu Piłsudskiego to może byłaby szansa na jej wdrożenie<br />nie wiem np. czemu nie próbowano u nas zrobić tego, co zrobili Rumuni na bazie PZL-24 ?<br />wyszły im całkiem udane IAR-80 i IAR-81Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-20427460342268359372012-11-06T16:51:23.090+01:002012-11-06T16:51:23.090+01:00A co by było gdybyśmy na czas dostali Morane'y...A co by było gdybyśmy na czas dostali Morane'y 406. Niestety wojnę najpierw przegrywa dyplomacja, dopiero potem wojsko.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-8691234602479343322012-10-28T20:05:33.517+01:002012-10-28T20:05:33.517+01:00tak czy inaczej Niemcy nie popisali się w Kampanii...tak czy inaczej Niemcy nie popisali się w Kampanii Wrześniowej <br />ich dominacja wynikała z przewagi ilościowej i technologicznej <br />zastanawiam się od bardzo dawna jakby wyglądały nasze siły lotnicze, gdybyśmy postanowili iść drogą Wielkiej Brytanii i skoncentrować cały wysiłek na stworzeniu jednomiejscowego samolotu myśliwskiego, zamiast naśladować niemieckie koncepcje prowadzenia wojny lotniczej i budować polskiego schnellbombera czy polskiego Me110<br />Anonymousnoreply@blogger.com