tag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post3435875559984104841..comments2024-03-11T11:39:31.951+01:00Comments on Samoloty Polskie : PZL P.1 – SAMOLOT PRZEŁOMOWYsamoloty polskiehttp://www.blogger.com/profile/00743720429337890285noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-7008408391857043942018-03-27T10:54:04.844+02:002018-03-27T10:54:04.844+02:00Ciekawa konstrukcja, samolot wygląda dosłownie jak...Ciekawa konstrukcja, samolot wygląda dosłownie jak ptak, jeszcze tylko skrzydła musiałyby ruszać się góra-dół ;)Radarhttps://fly-radar.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-84031880932034748652018-01-03T09:34:19.789+01:002018-01-03T09:34:19.789+01:00Focke-Wulf 56 nie miał polskiego płata - to był ty...Focke-Wulf 56 nie miał polskiego płata - to był typowy górnopłatowiec w układzie "parasol".<br />Jostein Siwyhttps://www.blogger.com/profile/03593215526782565735noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-36216026953142403992017-08-30T21:55:03.936+02:002017-08-30T21:55:03.936+02:00Dziękuję za ten post, szukałem informacji o PZL P....Dziękuję za ten post, szukałem informacji o PZL P.1 i dopiero tutaj znalazłem najwięcej. Naprawdę ciekawy projekt, interesujące rozwiązania np. w poszyciu z blachy. Szkoda tych wczesnych błędów konstruktorskichMilosnikMaszynhttp://www.ankora.com.pl/giecie/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-85234710755446381562017-05-05T00:13:30.660+02:002017-05-05T00:13:30.660+02:00Nie było dramatycznego przekroczenia masy w przypa...Nie było dramatycznego przekroczenia masy w przypadku PZL.38, nieporozumienie to wynik zmiany definicji masy własnej przed i po wojnie.<br />Mewi płat z zastrzałami nie był tak niekorzystny aerodyniamicznei jak się o tym mówi, winę ponosiło poszycie a nie zastrzały które w rzeczywistości zabierały znacznie mniej niż brak wciąganego podwozia! Hispano-Suiza 12Lb to mocniejszy silnik niż Mercury, ale 4 kilometry niżej.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-24517014962356800192017-04-20T22:34:04.145+02:002017-04-20T22:34:04.145+02:00Bardzo dobrze czytało mi się ten tekst, zafascynow...Bardzo dobrze czytało mi się ten tekst, zafascynowałam się lotnictwem :)Olahttp://salt.aero/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-47870245795375671682017-02-21T06:19:18.691+01:002017-02-21T06:19:18.691+01:00A co jesli chodzi o wersje P-2 ,bez zastrzalow skr...A co jesli chodzi o wersje P-2 ,bez zastrzalow skrzydlowych?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/01350123398922651037noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-23435207034336589422016-12-30T02:36:19.332+01:002016-12-30T02:36:19.332+01:00Nie zgodzę się co do PZL 50 Jastrząb.Jedyny latają...Nie zgodzę się co do PZL 50 Jastrząb.Jedyny latający prototyp Jastrzębia był wyposażony w silnik wystarczającej mocy.Problem tkwił w złej aerodynamice samolotu,przez co osiągał tak słabe wyniki.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-4589563068499985162016-12-14T19:30:58.360+01:002016-12-14T19:30:58.360+01:00Ten Anonimowy to straszny czepialski. A ja czytam ...Ten Anonimowy to straszny czepialski. A ja czytam i cieszę się, że Autor (-rzy) mają ochotę i czas napisanie artykułów na wysokim merytorycznie poziomie. Proszę o więcej! :-) Pozdrawiam Piotr G.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-18361397126912377862016-05-18T08:45:13.235+02:002016-05-18T08:45:13.235+02:00Odniesienie przez PZL zwycięstwa w ośmiu z piętnas...Odniesienie przez PZL zwycięstwa w ośmiu z piętnastu konkurencji to ładna story sprzedana przez dyr. Rumbowicza Radzie Administracyjnej PZL. "Rzeczywista rzeczywistość" wcale tak ładna nie była - a sam udział w konkursie został przygotowany typowo "po polsku", czyli bez głowy. <br />Misja księcia Mikołaja nie była żadną reakcją na protest PZL - nie była też żadnym "początkiem" lotniczej współpracy Polaków i Rumunów.<br />Brytyjskie silniki nosiły nazwę Pegasus - a nie Pegazus. <br /><br />A dalej to już standard. Kto chce, niech czyta.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-26975317583047348952016-05-01T20:05:01.184+02:002016-05-01T20:05:01.184+02:00...i kontynuując: na takiej samej zasadzie w Polsc......i kontynuując: na takiej samej zasadzie w Polsce powstał PZL-50 Jastrząb, nowy samolot, w którym wykorzystano prawie niezmieniony tył kadłuba PZL-11c (wyraźnie widać to na niedokończonych egzemplarzach). W tym przypadku nikt nie pisze, że Jastrząb powstał na bazie "jedenastki". Takie stwierdzenia, jak to na bazie PZL-24 Rumuni coś potrafili zrobić, a my nie, powielane są potem i funkcjonują w sieci.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-26433967670219915452016-05-01T15:33:30.542+02:002016-05-01T15:33:30.542+02:00IAR-80 nie powstał na bazie PZL-24! To zupełnie no...IAR-80 nie powstał na bazie PZL-24! To zupełnie nowa konstrukcja, w której wykorzystano tył kadłuba "puławszczaka", a to zasadnicza różnica.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8905913139223676492.post-52391819394874915112016-05-01T00:07:36.760+02:002016-05-01T00:07:36.760+02:00Mam dwie uwagi:
1. Wymieniony w tekście konstrukto...Mam dwie uwagi:<br />1. Wymieniony w tekście konstruktor Hurricane'a nazywał się Sydney Camm, nie Caam.<br />2. Samolot SPAD 51 napędzany był silnikiem gwiazdowym Jupiter, nie rzędowym Lorraine Dietrich.Anonymousnoreply@blogger.com